Jméno a příjmení: Mgr. Martina Černíková
Funkce: zástupkyně ředitelky školy pro I. stupeň, výchovná poradkyně
Email: martina.cernikova@zshlubocky.cz
Tel: 603 873 487
Konzultační hodiny pro žáky:
- Po: 13:00 - 14:00
- Čt: 8:45 - 9:30
- Pá: 7:00 - 8:00
Konzultační hodiny pro zákonné zástupce žáků:
- Po: 13:00 - 14:00
- Čt: 8:45 - 9:30
- Pá: 7:00 - 8:00
Pro žáky i pro jejich zákonné zástupce je možná konzultace kdykoliv po předešlé domluvě.
Kontakty:
- tel. PPP OK Olomouc: 585 221 045, 585 224 573
- tel. SPC OK Olomouc: 585 235 246, 727 807 745
- UP IPS: 950 141 441
Dokumentace
Odborné zprávy o žácích v poradenské péči jsou uloženy v dokumentacích u výchovné poradkyně.
NÁPLŇ PRÁCE VÝCHOVNÉHO PORADCE:
1. Vymezení náplně práce výchovného poradce zákony:
- náplň práce výchovného poradce je stanovena novelou vyhlášky MŠMT ČR č.607/2020 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
- výchovný poradce se také zabývá problematikou vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných dle vyhlášky č. 27/2016 Sb v aktuálním znění.
- rozsah přímé pedagogicko – psychologické činnosti pedagogických pracovníků je stanoven v nařízení vlády č. 195/2019 Sb.
2. Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami:
- ve spolupráci s ostatními pedagogickými pracovníky sleduje žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- zajišťuje případné vyšetření ve Školských poradenských zařízeních (pomáhá učitelům připravit podklady pro psychologická a speciálně-pedagogická vyšetření)
- organizuje pracovní setkání vyučujících, kteří navrhující podpůrná opatření v 1. stupni podpory
- koordinuje a sleduje případnou aplikaci plánu pedagogické podpory v praxi u žáků v 1. stupni podpory
- koordinuje spolupráci školy se ŠPZ v případě žáků ve stupni podpory 2. - 5.
- eviduje integrované žáky ve škole
- koordinuje tvorbu IVP a jeho vyhodnocování v termínech v souladu s platnou legislativou
- poskytuje poradenskou činnost pro rodiče
3. Péče o žáky s výchovnými problémy:
- v součinnosti s ostatními pedagogickými pracovníky iniciuje šetření žáků, jejichž jednání a chování vyžaduje zvláštní pozornost
- dohlíží na vedení dokumentace třídních učitelů
- poskytuje poradenskou činnost pro žáky v obtížných situacích
- řeší konfliktní situace (rodič-učitel, žák-učitel, žák-žák)
- spolupracuje s dalšími institucemi
4. Další metodická a informační činnost:
- předává informace z oblasti výchovného poradenství dalším pedagogickým pracovníkům
- informuje žáky a jejich rodiče o činnosti Školských poradenských zařízení a o dalších poradenských službách v regionu (úřad práce, sociální péče, krizová centra)
- poskytuje poradenskou činnost pro žáky v obtížných situacích v době pobytu ve škole
- navrhuje řešení konfliktních situací (rodič-učitel, žák-učitel, žák-žák)
- poskytuje poradenskou činnost pro rodiče
- spolu s třídními učiteli sleduje žáky ze znevýhodňujícího sociálně-kulturního prostředí
- úzce spolupracuje s metodikem prevence Mgr. Ivetou Rozsívalovou
5. Volba povolání:
- poskytuje poradenskou činnost v této oblasti pro žáky a rodiče
- informuje o studijních možnostech
- pomáhá při vyplnění a odeslání přihlášek ke studiu
- zpracovává přehledy o přijetí žáků